Fuck produktet – 100% markedsføring & kundeservice

dennis-drejer

Der er sket rigtig meget siden mit første indlæg her på side (Læs der her ”Dennis Drejer: Ung, men erfaren iværksætter har mange bolde i luften”). Siden da er jeg i korte træk blevet 2 år ældre og er gået selvstændig.

At jeg er blevet 2 år ældre har ikke ændret mig særlig meget. Jeg har stadigvæk samme syn på iværksætteri og på det at drive webshops:

Det handler ikke om produktet. Det vigtigste er høj kundeservice og styr på markedsføringskanalerne.

Jeg har på de sidste 2 år opsagt min stilling som IT- og Marketingchef hos Cykelpartner.dk. Inden jeg stoppede pr. 30/6-14 nåede vi at være 27 medarbejdere. Det var de 6 vildeste år af mit liv, som du kan læse på min personlige blog.

Ud over at gå selvstændig har jeg skåret ind til benet hvad angår projekter, som du også kan læse i det før nævnte indlæg.

Lige nu bruger jeg 75% af min tid på min nye webshop, Rito.dk, som sælger garn og hobbyartikler. De resterende 25% bruger jeg på at være e-handelskonsulent, hvor jeg rådgiver webshops i alle størrelser omkring e-handel, både som konsulent, men også som foredragsholder.

Det er en rigtig god kombination hvor jeg kan bruge min viden både i teori og praksis. På den måde har jeg forskellige kanaler til at teste mine idéer og videreformidle min viden til andre, som måtte støde på samme problemstilling, som jeg tidligere har løst.

Yarn_mascotVed ikke noget om varerne

Som det ser ud lige nu, så ved jeg absolut intet om garn og hobbyartikler. Jeg kan hverken strikke eller hækle. Det jeg har styr på er hvordan jeg får varer over disken online.

Folk spøger mig ofte hvordan jeg kan få mig selv til at arbejde op til 70 timer om ugen med noget jeg ikke ved noget om eller har en passion indenfor og svaret et ganske simpel. Jeg har en kæmpe passion for det jeg laver. Jeg har ikke nødvendigvis en passion for produktet, men jeg har en stor passion for e-handel og kundeservice.

Min store force er markedsføring og det er den, som i løbet af 6,5 måned har drevet webshoppen så vidt, at jeg nu undersøger mulighederne for at ansætte medarbejdere til at hjælpe med pakning, indkøb og markedsføring. Rito.dk er nemlig ikke bare et hobbyprojekt. Det er en 100% satsning på at starte Danmarks største webshop for garn og hobbyartikler.

Kundeservice er vejen frem

Selv om jeg ikke ved noget om de produkter jeg sælger, så forhindre det mig ikke I at levere en sublim kundeservice.

Lige nu er min Trustpilot score ”kun” på 9,4. Dette skyldes blandt andet at antallet af anmeldelser er under 100. Min forventning er at scoren kommer til at ligge på 9,6 – 9,8. Det er et krav fra min side, uanset hvor mange medarbejdere jeg får. Vi må aldrig gå ned på service!

Jeg driver altid e-handel efter at kunden altid har ret, selv når de ikke har det. Det vil sige, at jeg ikke er bleg for at give en kunde alle deres penge tilbage, hvis de er utilfredse med enten produktet, leveringen eller lignende. Jeg vil hellere miste penge på en ordre og gøre en kunde glad, end at have en sur kunde og tjene penge. På sigt er førstnævnte nemlig en rigtig god forretning.

Tak fordi, at du gad, at læse med. Jeg vil løbende skrive information om webshop-projektet på nettet. Du kan følge mig på de sociale medier. Her er et par links: personlig blog, Twitter, Facebook, Google Plus, Linkedin.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.6/10 (11 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +3 (from 3 votes)
Fuck produktet - 100% markedsføring & kundeservice, 9.6 out of 10 based on 11 ratings

Check Also

Når en drøm bliver til virkelighed

Der ligger sikkert en iværksætter gemt hos rigtig mange. Men hvordan bliver drømmen til virkelighed? …

4 comments

  1. Hej Dennis

    Fedt indlæg, kort og kontant – og helt rigtigt.
    Jeg har bare den fordel at jeg ELSKER lamper, det er ikke en ulempe, men jeg er helt enig i, at det ikke er et krav. Ærligt, min interesse for lamper er først kommet efter jeg startede shoppen 🙂

    Jeg håber d får masser af vind i sejlende, bliv ved med at sige det kort og kontant!
    – Og held og lykke til dine konkurrenter 🙂

    /Steffen Andersen
    LampeGuru.dk

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 4.7/5 (3 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  2. Spændende indgangsvinkel, som man helt sikkert kan lære lidt af 🙂

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. Det er en super spændende filosofi, at produktet mere eller mindre er ligegyldigt, så længe servicen bare er i top.
    Jeg er sikker på, at man ved at fokusere på en god kundeservice, kan opnå RIGTIG meget.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Det er en rigtig interessant måde at se tingene på – og jeg kan se din Trustpilot score er pr. dags dato på 9.8 med 617 anmeldelser, så noget må gøres rigtigt 🙂

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)