Når en drøm bliver til virkelighed

Der ligger sikkert en iværksætter gemt hos rigtig mange. Men hvordan bliver drømmen til virkelighed? Denne artikel er blevet til på baggrund af et interview med iværksætterne bag Zaltify – en virksomhed, der sælger de populære Zalto glas. Artiklen vil kaste lys over, hvordan en passion for bedre vin, smag og vinoplevelser kan blive til en blomstrende virksomhed.

Vin og glas over det hele

En kølig vinteraften møder jeg iværksætterne på deres kontor – et rustikt og varmt kontor, der ulmer af entusiasme og passion for vin. Jeg bliver hurtigt klar over, at de er vilde med vin – kontoret er dekoreret med rustikke vinkasser, Zalto glas og unikke vine. Jeg er godt forberedt og har en forskellige spørgsmål klar til de to unge herrer. Jeg åbner snakken med spørgsmålet om, hvad der har været drivkraften bag successen.

 

Drivkraften bag succes

Jamen vi er jo vilde med Zalto!”, således lyder svaret prompte. ”Zalto er nogle helt specielle glas, som er et ’must’ for enhver vinentusiast” lyder svaret videre. Det er tydeligt, at det helt klart er passionen, der har været drivkraften. ”Vi havde et brændende ønske om at dele vores vinoplevelse med andre. Vi ville gerne give andre muligheden for at få samme forbedrede vinoplevelse, som vi får med Zalto glassene.” Jeg blev nysgerrig efter, hvordan iværksætterne rent praktisk startede virksomheden Zaltify.

En drøm tager form

Vi ville gøre det så nemt og simpelt som muligt at købe Zalto glassene. Vi oprettede derfor en online shop, hvor folk nemt kunne købe glassene. Vores mål har fra starten været at udbrede kendskabet til Zalto glassene, da de virkelig forbedrer smagen for enhver vin.” Det stod tydeligt for mig, at det var et par ukompliceret herrer, jeg sad overfor, som havde en særlig lidenskab, de gerne ville udbrede. Jeg spurgte herefter lidt ind til selve glassene, som jeg hurtigt kunne fornemme, at de meget gerne ville fortælle om: ”Jamen Zalto glassene er lavet efter østrigske og venetianske traditioner. De er mundblæste af det fineste krystal, og så er de så tynde, at du nærmest føler, at du ’svæver’.” Tydeligt var det, at det gamle ordsprog bestemt gjorde sig gældende hér, at det er ”lysten, der driver værket.

Udbredelse af kendskab

Jeg havde sat mig for, at jeg gerne ville vide, hvordan iværksætterne egentlig havde udbredt kendskabet til disse Zalto glas. Jeg forhørte mig derfor om, hvordan de havde promoveret glassene: ”Jo men det er vigtigt for os, at vi er dér, hvor vores ligesindede (læs vinelskere) er. Det vil sige, at vi havde gjort meget for at udbrede kendskabet til Zaltify på både Facebook og Instagram. Hér er der virkelig mulighed for at sprede det gode budskab!” Jeg skal være ærlig og sige, at jeg blev mere og mere nysgerrig efter selv at smage lidt vin i de meget omtalte glas. Heldigvis så blev jeg tilbudt et glas vin i et af de meget imponerende Zalto Bordeaux glas. Og så forstod jeg, hvad iværksætterne var så begejstrede efter – vinen smagte sørme godt i glassene.

Dette møde med iværksætterne bag Zaltify gav mig flere interessante indsigter: Først og fremmest så er det altså passionen, der driver værket. Disse to herrer havde en stor begejstring og glæde, der smittede. Jeg tror på, at hvis virksomheder er bygget på en stærk entusiasme og ”delelyst”, så er chancen for succes også langt højere. Folk vil hellere købe af nogle, der selv elsker produkterne. Og så lærte jeg ydermere, at det handler om aldrig at give op – hvis man virkelig vil det, ja så skal det nok lykkedes.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Når en drøm bliver til virkelighed, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Check Also

Stempler hjælper med det praktiske

Gør hverdagen lettere med stempler Når man er selvstændig, kan der hurtigt opstå mange små …