Optimer arbejdsflowet med automatisk tidsregistrering

Man kan gøre mange ting for at optimere sit arbejdsflow. Og ude i virksomhederne bliver der også gjort mange ting og afprøvet meget forskelligt, for at medarbejdernes tid bliver effektivisereret så meget som muligt. Og der er mange muligheder for at gøre netop dette, men én af de ting, som virksomheder måske ikke altid ser, er den automatiske tidsregistrering. For ofte skal medarbejdere selv stemple ind eller ud, eller timerne skal skrives ned ind i ark, som der er igen er ansat folk til at sidde at koordinere og skrive ind for så at udbetale løn. Det kan tage mange timer. Men ikke med en automatisk tidsregistrering.

Hvorfor skal vores virksomhed være automatisk?

Før I giver jer i kast med en automatisering af jeres tidsregistrering, så skal I selvfølgelig overveje, om det kan betale sig, og hvilket system, der passer bedst til lige netop jeres virksomhed. Er det for eksempel en håndværker-virksomhed, skal der nok tages højde for nogle andre ting, end hvis det er en kommunikationsvirksomhed. Det samme gælder, om det er en stor virksomhed med over 200 ansatte, eller I er en lille virksomhed med fem mand.

Derfor kan det være en god idé at skrive lidt ned om jeres virksomhed, og måske få sat nogle forskellige ting ind i regneark. Et eksempel kunne være, hvis medarbejdere tit er udenfor arbejdspladsen, så skal det kunne registreres. Eller hvis medarbejdere tit arbejder over, skal det også kunne registreres i det automatiske system.

Måske skal I også overveje, om der er nogle ting, der slet ikke er nødvendige at have med i jeres registrering. Måske kræver jeres virksomhed bare et ”stemple ud og ind”-system. Helt simpelt, men alligevel ret vigtigt, at der ikke går arbejdstimer med at registrere den slags manuelt.

Hvorfor automatisk tidsregistrering?

Der er flere grunde til, at jeres virksomhed – og at virksomheder generelt – bare skal se og komme i gang med den automatiske tidsregistrering. For det første giver det en optimering af arbejdsflowet. Der skal ikke gå spildte mandetimer på at sidde og registrere hver enkelt medarbejders arbejdstimer, timer ude og af huset og så videre.

Samtidig giver det et overblik for de medarbejdere, som sidder og registrerer løn og den slags arbejdsopgaver. Det giver et overblik til chefen for det hele, der skal holde øje med medarbejderne, og om de gør det, de skal, og møder ind på de tidspunkter, de nu engang har meldt ud.

Og i den forbindelse giver det også et overblik i, hvad der kan optimeres og effektiveres. Måske er der lige vel mange Barnets første sygedage, eller måske bliver der taget for meget ud af huset. Det kan også være, at bestemte medarbejdere altid arbejder over, og der bør man så nok kigge på, om de har det godt – eller måske er ved at udvikle noget stress.

Alt sammen kan du læse mere om her – og registrer tid, så jeres virksomhed kan optimere jeres arbejdsflow og få en bedre arbejdsplads i det lange løb.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Check Also

Overblik er det vigtigste kriterie for en virksomhed i vækst

Hvis du driver din egen forretning, så er du naturligvis bevidst om, at det er …