Social Media Week 2014: Sådan får din virksomhed mest ud af Facebook..

AarhusInnovation.dk samarbejde igen med Jyske Bank. I denne omgang dækker vi Social Media Week 2014. I dette indslag får du af vide, hvordan din virksomhed får mest ud af Facebook.

JyskebankStreamerny

Video: Interview med Trine Buus om virksomheders brug af Facebook:

Mere end 3 millioner danskere er efterhånden på Facebook, så hvis man som virksomhed vil have det maksimale ud af det sociale medie, kræver det en målrettet indsats.

Trine Buus, der er partner hos Prettysocial media, rådgiver virksomheder i brug af sociale medier.
På Social Media Week giver hun sit bud på, hvad man som virksomhed skal gøre for at bruge sin Facebookside mest effektivt.

Ifølge Trine Buus, er Facebook et medie, der kræver meget opmærksomhed og passion. Samtidig er det et medie, vi kan brænde nallerne på.

Her taler hun bl.a. om såkaldte ”shit storms”, hvor virksomheder får dårlig omtale.

Virksomheder skal vide, hvad de vil

Virksomheder skal først og fremmest vide, hvad de vil på Facebook. Det handler om meget mere end blot at få en masse fans/likes. Antallet af fans siger nødvendigvis ikke noget om, hvad virksomheden får ud af Facebook og hvor gode de er. Facebook derimod er en god platform til at aktivere sine brugere og potentielle fans.

Situationsfornemmelse er i højsædet

Trine Buus påpeger desuden, at det for virksomheder er det vigtigt med situationsfornemmelse, da de trapper ind i brugernes privatsfære. Man skal passe på, hvad man siger og ikke spamme brugerne.

Endvidere er det vigtigt at kende forskellen på et website og en Facebookside – begge medier er nødvendige.

Som virksomhed skal man have noget sige, en historie, hvilket de fleste virksomheder har i form af et produkt eller en service. Denne historie skal videreformidles på de forskellige platforme på den rigtige måde. Det er her vigtigt, at virksomheder finder en god måde at samle de forskellige kanaler, så historien bliver fortalt rigtigt. Virksomheder må ikke kopiere al informationen fra websitet til Facebooksiden, da Facebook ikke er et medie, man som bruger går ind og læser.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.3/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: -1 (from 1 vote)
Social Media Week 2014: Sådan får din virksomhed mest ud af Facebook.., 8.3 out of 10 based on 3 ratings

Check Also

Invester i medarbejderne – det betaler sig

Investering i varelager og nye produktionsfaciliteter er til at tage og føle på, og det …