Unge iværksættere driver det succesfulde skin-firma, Tezzo


Her kommer vores lille historie om Allan Purkær på 23 og Patrick Dimingu på 22 år, der har Danmarks mest succesfulde skins-firma.

Hvordan startede det?

Det hele starter med, at vi egentlig var to rigtige gode venner, der brugte utroligt lang tid sammen; vi sad tit og så film sammen med vores andre venner og rendte en masse i byen sammen. Patrick havde allerede gjort sig en del erfaringer med det hårde iværksætterliv i kraft af hans virke som SEO-mand og nogle andre småprojekter, mens Allan endnu ikke havde haft nogen iværksættererfaringer, men dog var godt i gang med sin bachelor i erhvervsøkonomi. Da tiden alligevel blev brugt sammen, blev vi enige om, at vi lige så godt kunne bruge den på at tjene nogle penge. Vi skulle bare lige vide, hvordan vi skulle tjene dem…

Patrick havde i sin tid en iPhone 4, hvor han hadede sit plastik-cover, fordi han synes, det ødelagde formen på hans telefon. Han havde derfor overvejet at købe et skins fra udlandet, men i stedet for at nøjes med at købe et, købte vi i fællesskab en hel bunke, for her så vi pludselig en mangelvare på det danske marked!

Efter at have solgt disse skins et par måneders tid var der udbredt enighed om, at vi både kunne gøre det bedre, men at det også ville øge fleksibiliteten, hvis vi selv gjorde det. Dermed blev det nuværende koncept for Tezzo født!

Nyt kontor – Ny ide!

Til at starte med var virksomheden placeret i Patricks lejlighed, men dette blev vi hurtigt trætte, da pladsen var trang, og Patrick var irriteret over at have skins, der rodede over hele hans lejlighed. Derfor søgte vi kontorplads, og kom til at dele kontor med firmaet InCube i centrum af Aalborg. Dog var dette en tidsbegrænset aftale, og vi skulle efter et halvt år ud og finde et nyt kontor. Efter at have delt kontor med InCube havde vi fået blod på tanden med at dele kontor med andre, da det giver en hel masse, når man nemt og hurtigt kan rådgive sig med folk udenfor firmaet ved at åbne en dør ind til naboen. Dermed startede vores ide til et kontorfællesskab i Aalborg.

Vi fandt et ca. 200 kvm. Lokale, som vi har brugt omkring 3 måneder på at restaurere. Resultatet er et lækkert kontorfællesskab, hvor der bl.a. er folk som Ebbe fra Onlinefabrikken.dk og Søren fra USBshopppen.dk. Altså en god blanding af unge iværksættere, som vi kan netværke med, og tit og ofte også få lov til at bruge deres kontakter, hvis vi lige har en opgave, vi ikke selv kan løse.

Lige nu handler det så bare om at få fyldt de 10 pladser ud i kontorfællesskabet, og det er da også noget, der går stille og roligt fremad med flere og flere, der viser interesse.

Hvordan går det så nu med Tezzo?

Tezzo er vokset så meget, at det efterhånden er blevet en fin forretning mht. salget, men dog mener vi langt fra at toppen er nået (Og det bliver den nok heller ikke de næste par år). Vi er for tiden meget optagede af at komme ud i forretningerne, og har derfor hyret en grafiker/arkitekt, der i forvejen har designet vores emballage, men også er i gang med at designe vores salgsmateriale til butikkerne. Der er indgået samarbejde med Trademen ApS, der har startet et nyt B2B-koncept, hvor de har faste leverandører af varer, som de sælger ud til butikker i vedvarende samarbejder. Dette er et samarbejde, vi forventer os en hel del af, og vi er også jævnligt i kontakt med en af indehaverne af Trademen, Rasmus, som også forventer sig en del af salget af vores produkter. Så vi tror og håber da på, at fremtiden ser lys ud for Tezzo, og i takt med at iPhone 5 er kommet ud, er der nok også mulighed for at få solgt et par skins til ejerne af den.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.9/10 (14 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +4 (from 4 votes)
Unge iværksættere driver det succesfulde skin-firma, Tezzo, 9.9 out of 10 based on 14 ratings

Check Also

Optionshandel kan sagtens være en seriøs forretning

Der bør ikke herske nogen tvivl om, at binære optioner – desværre – har fået …